Drogba vill avsluta karriären i Chelsea

Drogba har slagit fast att han vill stanna kvar i Chelsea och avsluta sin karriär i klubben. "Jag skulle älska att få stanna i Chelsea och det är vad jag försöker att göra", säger ivorianen.Som vi vet har Didier Drogba har öst in mål i Chelsea sedan han kom till klubben från Marseille 2004. Ivorianen har utan tvekan tillhört en av ligans bästa spelare under sin tid i Premier League.

32-åringen stortrivs i Chelsea och slår nu fast att han tänker avsluta sin karriär i klubben.

- Jag skulle älska att stanna kvar här och jag ska göra allt för att göra det möjligt, säger han till News of the World.


- Det funkar jättebra för mig. Det är första gången jag har stannat så länge i en klubb och allting är upplagt för att bli kvar här och avsluta karriären. Min familj är hemmastadd här, barnen älskar sina skolor och det skulle vara jobbigt för dem att flytta härifrån.


Ifjol skrev Drogba på ett treårskontrakt som håller honom kvar till 2011/2012.


- Familejn är lycklig här. Jag gillar London väldigt mycket och skulle jag sakna något så kan jag ju besöka Frankrike.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0